onsdag 13. oktober 2010

Et dukkehjem

Jeg er en ivrig  leser av interiørmagasiner og interiørblogger. Det er både inspirerende og gøy, både det å få nye ideèr til ting man vil kjøpe eller lage selv.. og det å se at andre faktisk liker de samme tingene som deg.

Ofte sitter jeg likevel igjen med den samme følelsen. "Alle" har så store, flotte hus! Svære villaer med 5 soverom og skifer på gulvet.. eller kunne hvertfall hatt det om de ville. For ikke å snakke om den berømte kjøkken-øya, som vel finnes i ethvert nytt kjøkken med respekt for seg selv.
Her i mitt dukkehus har jeg akkurat plass til et lite kjøkkenbord med to stoler. Og da har den stakkaren som sitter på den ene stolen omtrent 20 cm å bevege stolbeina på før man tar baklengs salto til neste rom.

Jeg er en av de få nordmennene som har tatt meg bryet med å måle opp boarealet, som i disse dager kreves inn for den nye eiendomsskatten.
Og jeg er en av de få som vil tjene på de 3 minuttene det tok meg å måle opp at det forhåndsutfylte arealet var å ta godt i.