søndag 17. oktober 2010

Duftende høststemning

En lukt er ikke bare en lukt.

Den rette duften kan være prikken over i`en som skaper rett stemning. Tenk bare på kongerøkelsen i jula, lukten av solkrem om sommeren eller nyvaskede grønnsåpegulv..
Lukten er noe av det første jeg legger merke til når jeg kommer inn et sted, vel og merke hvis det finnes en utpreget lukt der. Det kan se så ryddig og rent ut det bare vil, men hvis eimen av matos og gammel tobakk henger i veggene så er hele stemningen ødelagt. Derimot er det så deilig å komme inn et sted hvor det lukter GODT!

Jeg har prøvd ut diverse røkelser, oljer og andre luktedingser, det aller meste uten å bli fornøyd.
Men noe som jeg virkelig har falt pladask for, er disse "platene" fra Villa Collection. Scented Simmering Wax. Man brekker av en bit, som smelter oppi oljebrenneren. Det lukter helt til telyset har brent ut, og du slipper å etterfylle med vann eller noe som helst. Helt perfekt. De finnes i en drøss forskjellige lukter, og min favoritt er de mørkerøde. Mmm..
Nå har jeg registrert meg på <a href="http://bloggurat.net/minblogg/registrere/1b9d8ba897703631dc5a96349b522a9b0e26f632">Bloggurat</a>.